پرش به محتوا

مطلع الصباحتين و مجمع الفصاحتين: تفاوت میان نسخه‌ها

جز
جایگزینی متن - 'اميرالمؤمنين على(ع)' به 'اميرالمؤمنين على(ع) '
جز (جایگزینی متن - 'نهج البلاغة' به 'نهج‌البلاغة')
جز (جایگزینی متن - 'اميرالمؤمنين على(ع)' به 'اميرالمؤمنين على(ع) ')
خط ۵۲: خط ۵۲:




اين اثر، مشتمل بر مقدمه محقق، مقدمه مؤلف و متن كتاب در 17 باب است. شيوه ارائه روايات در هر باب بدين ترتيب است كه در هر موضوع يك روايت از پيامبر اكرم(ص) و يك يا چند روايت از اميرالمؤمنين على(ع) ذكر شده است. موضوع‌بندى روايات توسط محقق كتاب انجام گرفته و در [] ذكر شده است.
اين اثر، مشتمل بر مقدمه محقق، مقدمه مؤلف و متن كتاب در 17 باب است. شيوه ارائه روايات در هر باب بدين ترتيب است كه در هر موضوع يك روايت از پيامبر اكرم(ص) و يك يا چند روايت از [[امام على(ع)|اميرالمؤمنين على(ع)]]  ذكر شده است. موضوع‌بندى روايات توسط محقق كتاب انجام گرفته و در [] ذكر شده است.


مؤلف، كلمات قصار پيامبر اكرم(ص) و اميرالمؤمنين على(ع) را در رابطه با حكَم و مواعظ از دو كتاب جمع‌آورى كرده است: يكى، «نهج‌البلاغة» و ديگرى كتاب «الشهاب في الحكم و الآداب» قاضى قضاعى (454م) كه حاوى 1200 حديث شريف نبوى(ص) در آداب و امثال و مواعظ و وصايا مى‌باشد.
مؤلف، كلمات قصار پيامبر اكرم(ص) و [[امام على(ع)|اميرالمؤمنين على(ع)]]  را در رابطه با حكَم و مواعظ از دو كتاب جمع‌آورى كرده است: يكى، «نهج‌البلاغة» و ديگرى كتاب «الشهاب في الحكم و الآداب» قاضى قضاعى (454م) كه حاوى 1200 حديث شريف نبوى(ص) در آداب و امثال و مواعظ و وصايا مى‌باشد.


== گزارش محتوا ==
== گزارش محتوا ==
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش