پرش به محتوا

حمیری، عبدالله بن جعفر: تفاوت میان نسخه‌ها

جز
جایگزینی متن - ' عليه السلام' به 'عليه‌السلام'
جز (جایگزینی متن - 'عليهم السلام' به 'عليهم‌السلام')
جز (جایگزینی متن - ' عليه السلام' به 'عليه‌السلام')
خط ۴۳: خط ۴۳:




'''ابوالعباس عبدالله بن جعفر بن حسين بن مالك بن جامع حِميَرى قمى'''، از ياران امام حسن عسگرى عليه السلام و از فقها و روات بزرگ شيعه در قرن سوم هجرى مى‌باشد.
'''ابوالعباس عبدالله بن جعفر بن حسين بن مالك بن جامع حِميَرى قمى'''، از ياران امام حسن عسگرىعليه‌السلام و از فقها و روات بزرگ شيعه در قرن سوم هجرى مى‌باشد.


==شخصيت==
==شخصيت==
خط ۶۰: خط ۶۰:




پس از شهادت امام حسن عسكرى عليه السلام حميرى رابطه خود را با معدن وحى در زمان غيبت صغرى قطع نكرد و از طريق «محمد بن عثمان عمرى» رابطه و مكاتبه خود را با امام زمان عجل الله تعالى فرجه الشريف حفظ نمود و مسائل و مشكلات خود را از امام زمان از طريق نامه مى‌پرسيد و از نور وجود آن حضرت بهره‌مند مى‌گشت. وى مجموعه اين نامه‌ها را در كتابى به نام «مسائل عن محمد بن عثمان العمري و التوقيعات» جمع آورى نموده است.
پس از شهادت امام حسن عسكرىعليه‌السلام حميرى رابطه خود را با معدن وحى در زمان غيبت صغرى قطع نكرد و از طريق «محمد بن عثمان عمرى» رابطه و مكاتبه خود را با امام زمان عجل الله تعالى فرجه الشريف حفظ نمود و مسائل و مشكلات خود را از امام زمان از طريق نامه مى‌پرسيد و از نور وجود آن حضرت بهره‌مند مى‌گشت. وى مجموعه اين نامه‌ها را در كتابى به نام «مسائل عن محمد بن عثمان العمري و التوقيعات» جمع آورى نموده است.


==سفر به كوفه==
==سفر به كوفه==
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش