پرش به محتوا

عاملی، جعفرمرتضی: تفاوت میان نسخه‌ها

۱٬۰۳۴ بایت اضافه‌شده ،  ‏۱۵ ژوئن ۲۰۱۷
اضافه کردن موارد
جز (جایگزینی متن - 'أبي طالب' به 'أبي‌طالب')
(اضافه کردن موارد)
خط ۵۲: خط ۵۲:




==ولادت==
==ولادت و خاندان==


'''سيد جعفر مرتضى عاملى''' محقق و نويسنده برجسته معاصر شيعه در سال 1364ق، در جبل عامل لبنان ديده به جهان گشود.
جعفر بن مصطفى بن مرتضى العاملى معروف به  علامه سيد جعفر مرتضى عاملى محقق و نويسنده برجسته معاصر شيعه در سال 1364ق، در روستاى  عيتا الجبل از منطقه جبل عامل به دنيا آمد. نسب خاندان وى،حسين ذي الدمعه، فرزند زيد شهيد می‌‏رسد.  




==کسب علم و دانش==
==کسب علم و دانش==


در سال 1382ق به جهت تحصيل علوم دينى به نجف اشرف مهاجرت كرد و پس از شش سال به حوزه علميه قم منتقل و بيش از دو دهه در اين حوزه به تحصيل، تدريس و پژوهش پرداخت.
سيد جعفر مرتضى عاملى، پس از گذراندن تحصيلات ابتدايى نزد پدر بزرگوارش سید مصطفی و استفاده‏‌هاى فراوان از كتابخانه عظيم وى و مطالعه آثارى در زمينه ادبيات، در سال 1382 ق، براى تحصيل علوم دينى راهى نجف اشرف شد و مدتى در مدرسه البروجردي الصغير مشغول بود، سپس وارد جامعة النجف الدينية شد كه تحت اشراف آيت‏ الله كلانتر بود.


از اين ايشان تاكنون بالغ بر بيست عنوان كتاب منتشر شده است كه معروف‌ترين و گسترده‌ترين آنها كتاب «الصحيح من سيره النبى الاعظم(ص)» در زندگانى رسول الله(ص) و «الصحيح من سيره ال[[امام على(ع)]]» است.
ايشان پس از شش سال سكونت در نجف، در سال 1388؛ يعنى سال 1347 ش، به قم آمدند و به واسطه سيد عبد الله سيد شرف الدين، در مدرسه خان با حلقه مباحثه علمى حضرات آيات، سيد مهدى روحانى، آذرى قمى و احمدى ميانجي رحمهم الله تعالى و در درس حضرات آيات ميرمحمدى، شبيرى، علامه فانى، حائرى و آملى شركت كردند.
 
از اين ايشان تاكنون بالغ بر بيست عنوان كتاب منتشر شده است كه معروف‌ترين و گسترده‌ترين آنها كتاب «الصحيح من سيره النبى الاعظم(ص)» در زندگانى رسول الله(ص) و [[الصحيح من سيره الامام على(ع)]]» است.


ايشان در مورد اساتيد خود مى گويد: «در مورد اساتيدم بايد بگويم كه من هر كجا درس مناسب بود، در آن شركت مى‌كردم و هنوز هم اين حالت طلبگى را حفظ كرده‌ام....»  
ايشان در مورد اساتيد خود مى گويد: «در مورد اساتيدم بايد بگويم كه من هر كجا درس مناسب بود، در آن شركت مى‌كردم و هنوز هم اين حالت طلبگى را حفظ كرده‌ام....»