پرش به محتوا

ترجمه نهج‌البلاغه (انصاریان، ط. قدیم): تفاوت میان نسخه‌ها

جز
جایگزینی متن - 'اميرمؤمنان عليه‌السّلام' به 'اميرمؤمنان عليه‌السّلام '
بدون خلاصۀ ویرایش
جز (جایگزینی متن - 'اميرمؤمنان عليه‌السّلام' به 'اميرمؤمنان عليه‌السّلام ')
خط ۵۷: خط ۵۷:
مترجم سپس به دور نمائى از شخصيت اميرالمؤمنين اشاره مى‌كند.
مترجم سپس به دور نمائى از شخصيت اميرالمؤمنين اشاره مى‌كند.


باب اول باب انتخاب شده از خطبه‌ها و فرمان‌هاى اميرمؤمنان عليه‌السّلام، و در اين باب بعضى از فرمايشات انتخاب شده حضرت كه همانند خطبه است و در مجالس عمومى و در جنگ‌ها و پيشامدها ايراد شده، آمده است.
باب اول باب انتخاب شده از خطبه‌ها و فرمان‌هاى [[علی بن ابی‎طالب(ع)، امام اول|اميرمؤمنان عليه‌السّلام]] ، و در اين باب بعضى از فرمايشات انتخاب شده حضرت كه همانند خطبه است و در مجالس عمومى و در جنگ‌ها و پيشامدها ايراد شده، آمده است.


باب دوم باب گزيده نامه‌هاى سرور ما اميرمؤمنان عليه‌السّلام به دشمنان و فرمانداران شهرها، و در اين باب گزيده‌اى از سفارشات آن حضرت به كارگزاران و اهل بيت و يارانش آمده است.
باب دوم باب گزيده نامه‌هاى سرور ما [[علی بن ابی‎طالب(ع)، امام اول|اميرمؤمنان عليه‌السّلام]]  به دشمنان و فرمانداران شهرها، و در اين باب گزيده‌اى از سفارشات آن حضرت به كارگزاران و اهل بيت و يارانش آمده است.


در قسمت بعدى نامه‌ها حضرت ترجمه شده و در باب بعدى گزيده حكمت‌ها و موعظه‌هاى اميرمؤمنان عليه‌السّلام و از آن است، گزيده پاسخ‌هاى پرسش‌هايى كه از آن حضرت شده و گفته‌هاى كوتاه در رابطه با مقاصد ديگر آن بزرگوار، و در قسمت بعدى مقدارى از گزيده سخنان مشكل آن حضرت است، كه نياز به تفسير دارد و سپس ادامه كلمات قصار مى‌باشد.
در قسمت بعدى نامه‌ها حضرت ترجمه شده و در باب بعدى گزيده حكمت‌ها و موعظه‌هاى [[علی بن ابی‎طالب(ع)، امام اول|اميرمؤمنان عليه‌السّلام]]  و از آن است، گزيده پاسخ‌هاى پرسش‌هايى كه از آن حضرت شده و گفته‌هاى كوتاه در رابطه با مقاصد ديگر آن بزرگوار، و در قسمت بعدى مقدارى از گزيده سخنان مشكل آن حضرت است، كه نياز به تفسير دارد و سپس ادامه كلمات قصار مى‌باشد.


==منابع مقاله==
==منابع مقاله==
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش