الإشارات إلی معرفة الزيارات: تفاوت میان نسخه‌ها

جز (جایگزینی متن - 'ى(' به 'ى (')
خط ۶۷: خط ۶۷:
برخى از شهرها، اماكن و قبورى كه مؤلف در كتاب آنها را ذكر نموده است و مختصرى توضيح داده است عبارت است از:
برخى از شهرها، اماكن و قبورى كه مؤلف در كتاب آنها را ذكر نموده است و مختصرى توضيح داده است عبارت است از:


1. «بيت لحم»: شهرى كه حضرت عيسى (ع) در آن متولد شده است. همچنين گفته شده كه قبرهاى حضرت داود و حضرت سليمان در اين شهر است. در اين شهر كنيسه‌ها و عمارات و آثارى ديدنى از سنگ مرمر است كه تاريخ آنها به بيش از دو هزار سال مى‌رسد.
#«بيت لحم»: شهرى كه حضرت عيسى (ع) در آن متولد شده است. همچنين گفته شده كه قبرهاى حضرت داود و حضرت سليمان در اين شهر است. در اين شهر كنيسه‌ها و عمارات و آثارى ديدنى از سنگ مرمر است كه تاريخ آنها به بيش از دو هزار سال مى‌رسد.
 
#«اهرام»: اهرام مصر از عجائب دنيا است. در شرق و غرب دنيا عجيب‌تر از اين بنا از نظر عظمت و مقام وجود ندارد. در مصر اهرام بسيارى وجود دارد، پنج هرم بزرگ و مابقى كوچك است.
2. «اهرام»: اهرام مصر از عجائب دنيا است. در شرق و غرب دنيا عجيب‌تر از اين بنا از نظر عظمت و مقام وجود ندارد. در مصر اهرام بسيارى وجود دارد، پنج هرم بزرگ و مابقى كوچك است.
#«بصره»: قبر طلحه و زيبر دو صحابى پيامبر (ص) در اين شهر است. همچنين قبور برخى ديگر از صحابه و تابعين مانند: قبر سعد و سعيد دو صحابه رسول خدا، قبر انس بن مالك، قبر محمد بن سيرين و اسامة بن حارثة، حارث بن نوفل در اين شهر قرار دارد.
 
#«راه بين مكه و مدينه»: اماكن مهمى بين اين دو شهر مقدس وجود دارد كه از آن جمله است: خيمه ام معبد، كه پيامبر (ص) و ابوبكر در سفر خود به مدينه در اين محل وارد شدند، بدر و حنين، كه پيامبر (ص) در اين محل كفار را كشت و بر آنان پيروز شد و چاه امير المؤمنين كه نزديك مدينه است.
3. «بصره»: قبر طلحه و زيبر دو صحابى پيامبر (ص) در اين شهر است. همچنين قبور برخى ديگر از صحابه و تابعين مانند: قبر سعد و سعيد دو صحابه رسول خدا، قبر انس بن مالك، قبر محمد بن سيرين و اسامة بن حارثة، حارث بن نوفل در اين شهر قرار دارد.
 
4. «راه بين مكه و مدينه»: اماكن مهمى بين اين دو شهر مقدس وجود دارد كه از آن جمله است: خيمه ام معبد، كه پيامبر (ص) و ابوبكر در سفر خود به مدينه در اين محل وارد شدند، بدر و حنين، كه پيامبر (ص) در اين محل كفار را كشت و بر آنان پيروز شد و چاه امير المؤمنين كه نزديك مدينه است.


== وضعيت كتاب==
== وضعيت كتاب==
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش