پرش به محتوا

قرب الإسناد: تفاوت میان نسخه‌ها

۹۴ بایت اضافه‌شده ،  ‏۱۵ آوریل ۲۰۱۷
جز
جایگزینی متن - 'عبدالله بن جعفر حميرى' به 'عبدالله بن جعفر حميرى '
جز (جایگزینی متن - 'تاليف' به 'تألیف')
جز (جایگزینی متن - 'عبدالله بن جعفر حميرى' به 'عبدالله بن جعفر حميرى ')
خط ۴۳: خط ۴۳:




'''قرب الإسناد''' تأليف عبدالله بن جعفر حميرى از علماى شيعه قرن (قمرى). اين كتاب حديث دارد. در اين مجموعه، احاديثى كه با واسطه كمترى از معصوم نقل شده و سلسله سند كوتاه‌ترى دارند، نقل شده است.
'''قرب الإسناد''' تأليف [[حمیری، عبدالله بن جعفر|عبدالله بن جعفر حميرى]]  از علماى شيعه قرن (قمرى). اين كتاب حديث دارد. در اين مجموعه، احاديثى كه با واسطه كمترى از معصوم نقل شده و سلسله سند كوتاه‌ترى دارند، نقل شده است.


== ساختار كتاب ==
== ساختار كتاب ==
خط ۵۳: خط ۵۳:




مؤلف اين كتاب عبدالله بن جعفر حميرى از بزرگان علماى قرن سوّم هجرى است. در اين مجموعه، احاديثى كه با واسطه كمترى از معصوم نقل شده و سلسله سند كوتاه‌ترى دارند، نقل شده است. اين شيوه گزينش احاديث از آن جهت مورد توجّه است كه زياد شدن واسطه - حتّى اگر مورد اعتماد و مُوَثَّق باشند - احتمال اشتباه در نقل حديث را افزايش مى‌دهد.
مؤلف اين كتاب [[حمیری، عبدالله بن جعفر|عبدالله بن جعفر حميرى]]  از بزرگان علماى قرن سوّم هجرى است. در اين مجموعه، احاديثى كه با واسطه كمترى از معصوم نقل شده و سلسله سند كوتاه‌ترى دارند، نقل شده است. اين شيوه گزينش احاديث از آن جهت مورد توجّه است كه زياد شدن واسطه - حتّى اگر مورد اعتماد و مُوَثَّق باشند - احتمال اشتباه در نقل حديث را افزايش مى‌دهد.


گفتنى است در آثار رجالى از قرب الاسناد عن الإمام الجواد و عن القائم عليهماالسلام نيز نامبرده شده است كه به دست ما نرسيده است.
گفتنى است در آثار رجالى از قرب الاسناد عن الإمام الجواد و عن القائم عليهماالسلام نيز نامبرده شده است كه به دست ما نرسيده است.
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش