پرش به محتوا

رحلة الصفار إلی فرنسا: تفاوت میان نسخه‌ها

جز
جایگزینی متن - 'در باره' به 'درباره'
جز (جایگزینی متن - 'ن«' به 'ن «')
جز (جایگزینی متن - 'در باره' به 'درباره')
خط ۵۷: خط ۵۷:




استهلال كتاب در باره علم جغرافيا و ابن بطوطه و اينكه اولين بار كتاب ابن بطوطه به عنوان يك سفرنامه در سال‌هاى اخير در لبنان چاپ و نشر يافته است، مى‌باشد.
استهلال كتاب درباره علم جغرافيا و ابن بطوطه و اينكه اولين بار كتاب ابن بطوطه به عنوان يك سفرنامه در سال‌هاى اخير در لبنان چاپ و نشر يافته است، مى‌باشد.


مقدمه كتاب در باره اين اثر و اينكه محقق كتاب در آمريكا ساكن است و اول بار اين كتاب را تصحيح كرده است، مى‌باشد.
مقدمه كتاب درباره اين اثر و اينكه محقق كتاب در آمريكا ساكن است و اول بار اين كتاب را تصحيح كرده است، مى‌باشد.


تمهيد كتاب از مؤلف در باره اين است كه وى در سال 1846م، وقتى از سفر برگشت قلم و كاغذ به دست گرفت و خاطرات اين سفر را به رشته تحرير درآورد.
تمهيد كتاب از مؤلف درباره اين است كه وى در سال 1846م، وقتى از سفر برگشت قلم و كاغذ به دست گرفت و خاطرات اين سفر را به رشته تحرير درآورد.


ايشان در اين قسمت در باره اروپا و مشاهدات و فرانسه كه در قرن نوزدهم قلب اروپا بوده است، اشاره كرده است. ايشان در اين سفر همراه شخصى كه سفير مغرب بوده است اين سفر را انجام داده است كه در قسم اول كتاب خود به تفصيل اين شخص را معرفى كرده است. بخشى نيز به معرفى خود مؤلف اختصاص دارد.
ايشان در اين قسمت درباره اروپا و مشاهدات و فرانسه كه در قرن نوزدهم قلب اروپا بوده است، اشاره كرده است. ايشان در اين سفر همراه شخصى كه سفير مغرب بوده است اين سفر را انجام داده است كه در قسم اول كتاب خود به تفصيل اين شخص را معرفى كرده است. بخشى نيز به معرفى خود مؤلف اختصاص دارد.


در قسمت دوم كتاب، فصل اول داراى عنوان «توطئه» است. اين فصل با حمد خداوند و سفارش ايشان به مسافرت و سفر است. بحث‌هاى ايشان در اين فصل در باره زمين شناسى است.
در قسمت دوم كتاب، فصل اول داراى عنوان «توطئه» است. اين فصل با حمد خداوند و سفارش ايشان به مسافرت و سفر است. بحث‌هاى ايشان در اين فصل درباره زمين شناسى است.


فصل دوم، در باره طريقه سفر به پاريس است. فصل سوم، شامل مشاهدات پاريس است. فصل چهارم، در باره غذاهاى اروپا است. فصل پنجم، در باره مدت اقامت در پاريس است و فصل ششم، خاتمه در بيان اين سفرنامه است.
فصل دوم، درباره طريقه سفر به پاريس است. فصل سوم، شامل مشاهدات پاريس است. فصل چهارم، درباره غذاهاى اروپا است. فصل پنجم، درباره مدت اقامت در پاريس است و فصل ششم، خاتمه در بيان اين سفرنامه است.


ملحقات، در چهار عنوان در آخر كتاب به همراه مصادر و مراجع آمده است. در آخر هم بخش فهرست‌ها است.
ملحقات، در چهار عنوان در آخر كتاب به همراه مصادر و مراجع آمده است. در آخر هم بخش فهرست‌ها است.
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش