پرش به محتوا

ايمان أبي طالب: تفاوت میان نسخه‌ها

جز
جایگزینی متن - 'ى(' به 'ى ('
جز (جایگزینی متن - 'ن(' به 'ن (')
جز (جایگزینی متن - 'ى(' به 'ى (')
خط ۴۱: خط ۴۱:




كتاب«إيمان أبي طالب»، نوشته [[شيخ مفيد]]، ابوعبدالله، محمد بن محمد بن نعمان عكبرى بغدادى(336 - 413ق)، به زبان عربى و در موضوع اثبات ايمان ابوطالب به حضرت رسول خدا(ص) است.
كتاب«إيمان أبي طالب»، نوشته [[شيخ مفيد]]، ابوعبدالله، محمد بن محمد بن نعمان عكبرى بغدادى (336 - 413ق)، به زبان عربى و در موضوع اثبات ايمان ابوطالب به حضرت رسول خدا(ص) است.


== ساختار ==
== ساختار ==
خط ۵۱: خط ۵۱:




دشمنان حضرت على(ع) براى زير سؤال بردن شخصيت آن حضرت، ايمان ابوطالب را انكار كرده‌اند در حالى كه ابوطالب، اول ياور و حامى پيامبر اسلام بود؛ شخصيتى كه تا آخر عمر، در حمايت و دفاع از حضرت رسول خدا(ص) از هيچ كوششى دريغ نكرد؛ كسى كه رسول خدا(ص) در باره ايشان مى‌فرمايد: «اى عمو جان! تو در دوران كودكى مرا تربيت و نگه‌دارى كردى و در دوران بزرگى نيز مرا پناه دادى و يارى كردى، خداوند به تو جزاى خير دهد»، سپس رو به مردم كرده و فرمود: «اى مردم! به خدا قسم در روز قيامت براى عمويم چنان شفاعتى نمايم كه جن و انس از آن شگفت‌زده شوند».
دشمنان حضرت على (ع) براى زير سؤال بردن شخصيت آن حضرت، ايمان ابوطالب را انكار كرده‌اند در حالى كه ابوطالب، اول ياور و حامى پيامبر اسلام بود؛ شخصيتى كه تا آخر عمر، در حمايت و دفاع از حضرت رسول خدا(ص) از هيچ كوششى دريغ نكرد؛ كسى كه رسول خدا(ص) در باره ايشان مى‌فرمايد: «اى عمو جان! تو در دوران كودكى مرا تربيت و نگه‌دارى كردى و در دوران بزرگى نيز مرا پناه دادى و يارى كردى، خداوند به تو جزاى خير دهد»، سپس رو به مردم كرده و فرمود: «اى مردم! به خدا قسم در روز قيامت براى عمويم چنان شفاعتى نمايم كه جن و انس از آن شگفت‌زده شوند».


[[شيخ مفيد]]، اين كتاب را به سبك ديگر تأليفات كلامى خود نگاشته است.
[[شيخ مفيد]]، اين كتاب را به سبك ديگر تأليفات كلامى خود نگاشته است.
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش