پرش به محتوا

واژه‌های نهج‌البلاغة: تفاوت میان نسخه‌ها

جز
جایگزینی متن - 'اميرالمؤمنين(ع) ' به 'اميرالمؤمنين(ع) '
جز (جایگزینی متن - ': ==' به '==')
جز (جایگزینی متن - 'اميرالمؤمنين(ع) ' به 'اميرالمؤمنين(ع) ')
خط ۵۳: خط ۵۳:




كتاب نهج‌البلاغه مجموعه‌ايست از فرمايشات حضرت اميرالمؤمنين(ع) كه شريف سيد آن را انتخاب و جمع‌آورى نموده است. در اين كتاب با عظمت از هر نوع مطالب اعتقادى و اخلاقى و عملى و علمى و اخبار از مغيبات و مواعظ خطبه‌ها و جمله‌هاى بسيارى هست. به خاطر اهميت و موقعيت ممتاز اين كتاب است كه علماء و بزرگان علمى شرح‌هاى متعدد به آن نوشته‌اند.
كتاب نهج‌البلاغه مجموعه‌ايست از فرمايشات حضرت [[امام على(ع)|اميرالمؤمنين(ع)]] كه شريف سيد آن را انتخاب و جمع‌آورى نموده است. در اين كتاب با عظمت از هر نوع مطالب اعتقادى و اخلاقى و عملى و علمى و اخبار از مغيبات و مواعظ خطبه‌ها و جمله‌هاى بسيارى هست. به خاطر اهميت و موقعيت ممتاز اين كتاب است كه علماء و بزرگان علمى شرح‌هاى متعدد به آن نوشته‌اند.


مولف واژه‌هاى نهج‌البلاغه نيز به عنوان اين كه عرض ادبى به ساحت قدس و با عظمت حضرت اميرالمؤمنين(ع) و خدمتى كوچك به برادران دينى و علاقه‌مندان اين كتاب پر ارج نموده باشد، اقدام به ترجمه لغات مشكل آن نموده است.
مولف واژه‌هاى نهج‌البلاغه نيز به عنوان اين كه عرض ادبى به ساحت قدس و با عظمت حضرت [[امام على(ع)|اميرالمؤمنين(ع)]] و خدمتى كوچك به برادران دينى و علاقه‌مندان اين كتاب پر ارج نموده باشد، اقدام به ترجمه لغات مشكل آن نموده است.


خصوصيات اين نوشتار و يا لغت‌نامه بدين شرح است:
خصوصيات اين نوشتار و يا لغت‌نامه بدين شرح است:
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش