پرش به محتوا

قیام‌های شیعه در عصر عباسی: تفاوت میان نسخه‌ها

جز
جایگزینی متن - 'سيد بن طاووس' به 'سيد بن طاووس '
جز (جایگزینی متن - ' (ص)' به '(ص)')
جز (جایگزینی متن - 'سيد بن طاووس' به 'سيد بن طاووس ')
خط ۶۰: خط ۶۰:




نويسنده نقشه و اطلس تاريخى قيامهاى علوى در عهد عباسى (193- 132ق) را آورده است <ref>همان، ص 252</ref>. او همچنين چند نمودار براى تسهيل فهم مطالب ذكر كرده است: نمودار زندگانى ائمه اطهار(ع)، اسامى و ارتباط خانوادگى فرزندان امام حسن(ع) كه در قيامهاى علوى ضد عباسيان شركت كرده و جان باختند، نمودار حركت ادريسيان در مغرب، «زينب، حلقه ارتباطى قيام‌كنندگان علوى در عهد عباسى» و «شجره‌نامه خلفاى عباسى 656- 132ق» <ref>همان، ص 253- 257</ref>. نويسنده همچنين در پايان كتابش، متن كامل دفاعيه سيد بن طاووس از سادات حسنى را به نقل از كتاب اقبال الاعمال -به صورت تصويرى از صفحاتى از نسخه خطى آن كتاب- آورده است <ref>همان، ص 265- 270</ref>.
نويسنده نقشه و اطلس تاريخى قيامهاى علوى در عهد عباسى (193- 132ق) را آورده است <ref>همان، ص 252</ref>. او همچنين چند نمودار براى تسهيل فهم مطالب ذكر كرده است: نمودار زندگانى ائمه اطهار(ع)، اسامى و ارتباط خانوادگى فرزندان امام حسن(ع) كه در قيامهاى علوى ضد عباسيان شركت كرده و جان باختند، نمودار حركت ادريسيان در مغرب، «زينب، حلقه ارتباطى قيام‌كنندگان علوى در عهد عباسى» و «شجره‌نامه خلفاى عباسى 656- 132ق» <ref>همان، ص 253- 257</ref>. نويسنده همچنين در پايان كتابش، متن كامل دفاعيه [[ابن‌طاووس، علی بن موسی|سيد بن طاووس]]  از سادات حسنى را به نقل از كتاب اقبال الاعمال -به صورت تصويرى از صفحاتى از نسخه خطى آن كتاب- آورده است <ref>همان، ص 265- 270</ref>.


فهرست مطالب در ابتداى كتاب و فهرست منابع و مآخذ در انتهاى كتاب آمده است. آدرس مطالب و ارجاعات مفيدى در پاورقى كتاب ذكر شده است.
فهرست مطالب در ابتداى كتاب و فهرست منابع و مآخذ در انتهاى كتاب آمده است. آدرس مطالب و ارجاعات مفيدى در پاورقى كتاب ذكر شده است.
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش