پرش به محتوا

كشف الأستار عن وجه الغائب عن الأبصار: تفاوت میان نسخه‌ها

هیچ تغییری در اندازه به وجود نیامده‌ است. ،  ‏۳ فوریهٔ ۲۰۱۷
جز
جایگزینی متن - 'تاليف' به 'تألیف'
جز (جایگزینی متن - ' ' به ' ')
جز (جایگزینی متن - 'تاليف' به 'تألیف')
خط ۳۹: خط ۳۹:




«كشف الأستار عن وجه الغائب عن الأبصار» تاليف محدث نورى در موضوع مهدويت به زبان عربى است كه مولف در سال 1317ق، از نگارش آن فراغت يافته است.
«كشف الأستار عن وجه الغائب عن الأبصار» تألیف محدث نورى در موضوع مهدويت به زبان عربى است كه مولف در سال 1317ق، از نگارش آن فراغت يافته است.


سبب تاليف كتاب آن بوده كه قصيده‌اى از شاعرى ناشناس، به دست علماى نجف مى‌رسد كه طى آن، شاعر ضمن طرح اختلاف مسلمانان در باب ولادت حضرت بقية الله الاعظم(عج)، از امكان تولد، طول غيبت و طول عمر آن حضرت اظهار تعجب كرده و شيعيان را مورد استهزاء قرار مى‌دهد. مولف نيز بنا به تقاضاى آيت‌الله محمد حسين كاشف الغطاء، اثر حاضر را در رد آن، كه به «قصيده بغداديه» معروف بود، تاليف كرد.
سبب تألیف كتاب آن بوده كه قصيده‌اى از شاعرى ناشناس، به دست علماى نجف مى‌رسد كه طى آن، شاعر ضمن طرح اختلاف مسلمانان در باب ولادت حضرت بقية الله الاعظم(عج)، از امكان تولد، طول غيبت و طول عمر آن حضرت اظهار تعجب كرده و شيعيان را مورد استهزاء قرار مى‌دهد. مولف نيز بنا به تقاضاى آيت‌الله محمد حسين كاشف الغطاء، اثر حاضر را در رد آن، كه به «قصيده بغداديه» معروف بود، تألیف كرد.


== ساختار:==
== ساختار:==
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش