پرش به محتوا

كشف الأسرار في شرح الاستبصار: تفاوت میان نسخه‌ها

هیچ تغییری در اندازه به وجود نیامده‌ است. ،  ‏۲۶ ژانویهٔ ۲۰۱۷
جز
جایگزینی متن - 'تاليفات' به 'تأليفات'
جز (جایگزینی متن - ' ' به ' ')
جز (جایگزینی متن - 'تاليفات' به 'تأليفات')
خط ۶۱: خط ۶۱:




جلد اول، در دو بخش به شرح حال مؤلف و خاندان و فرزندان وى پرداخته و در ضمن آن به تفضيل از سوانح زندگى و آثارش سخن گفته است. كه مفصل‌ترين و سودمندترين شرح حالى است كه از مؤلف تاكنون نوشته شده است. بخش اول مطالبى درباره‌ى مولف شامل سيره، شاگردان، اساتيد، سفربه حويزه، شيراز، اصفهان، شوشتر و عتبات عاليات و كرامات و اتفاقات جالب و آموزندهاى كه براى وى افتاده است، چنانچه در سفر كربلا مقدارى از تربت قدم امام حسين(ع) را با تربت‌هاى ديگر از ائمه مخلوط نموده و آن را سرمه‌ى چشم خود مى‌نمايد، از آن پس ديدگانش قوت افزونى بر سابق پيدا مى‌كند و اين تربت را براى خود دواى هر دردى قرار مى‌دهد، شرح حال 4 فرزند وى كه داراى مقامات علمى و درجات معنوى نيز بوده‌اند. و معرفى اجمالى تاليفات سيد، كه در حدود 53 عنوان مى‌باشد. بخش دوم؛ شامل يك خاتمه در وفات وكراماتى كه از قبر سيد نعمت‌الله مشاهده شده، همچنين تصاويرى از مرقد و دست خط ايشان و نيز مقدمه‌ى وى بر كتاب استبصار آمده است.
جلد اول، در دو بخش به شرح حال مؤلف و خاندان و فرزندان وى پرداخته و در ضمن آن به تفضيل از سوانح زندگى و آثارش سخن گفته است. كه مفصل‌ترين و سودمندترين شرح حالى است كه از مؤلف تاكنون نوشته شده است. بخش اول مطالبى درباره‌ى مولف شامل سيره، شاگردان، اساتيد، سفربه حويزه، شيراز، اصفهان، شوشتر و عتبات عاليات و كرامات و اتفاقات جالب و آموزندهاى كه براى وى افتاده است، چنانچه در سفر كربلا مقدارى از تربت قدم امام حسين(ع) را با تربت‌هاى ديگر از ائمه مخلوط نموده و آن را سرمه‌ى چشم خود مى‌نمايد، از آن پس ديدگانش قوت افزونى بر سابق پيدا مى‌كند و اين تربت را براى خود دواى هر دردى قرار مى‌دهد، شرح حال 4 فرزند وى كه داراى مقامات علمى و درجات معنوى نيز بوده‌اند. و معرفى اجمالى تأليفات سيد، كه در حدود 53 عنوان مى‌باشد. بخش دوم؛ شامل يك خاتمه در وفات وكراماتى كه از قبر سيد نعمت‌الله مشاهده شده، همچنين تصاويرى از مرقد و دست خط ايشان و نيز مقدمه‌ى وى بر كتاب استبصار آمده است.


جلد دوم كتاب، با شرح حالى درباره‌ى [[طوسی، محمد بن حسن|شيخ طوسى]] و تقريظى از سيد محمد موسوى جزايرى آغاز و در ادامه اشاره‌اى به جواهر دهگانه است كه براى هر خواننده حديث لازم مى‌باشد:
جلد دوم كتاب، با شرح حالى درباره‌ى [[طوسی، محمد بن حسن|شيخ طوسى]] و تقريظى از سيد محمد موسوى جزايرى آغاز و در ادامه اشاره‌اى به جواهر دهگانه است كه براى هر خواننده حديث لازم مى‌باشد:
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش